Pod pojmem e-jízdenka se rozumí elektronicky vystavená jízdenka. Pro úhradu e-jízdenky lze vybrat z několika druhů on-line plateb: platební kartou (ta musí mít povoleny platby přes internet) a nebo převodem z účtu pomocí internetbankingu.
Volba způsobu platby je umožněna na závěr, v posledním kroku před samotnou platbou. Po úspěšně provedené úhradě Vám systém zašle e-mailem doklad „e-jízdenka“ ve formátu pdf, který je nutno zobrazit nebo vytisknout na tiskárně a předložit při odbavení. V případě, že dopravce nepožaduje zobrazení e-jízdenky nebo předložení výtisku e-jízdenky při nástupu, postačí prokázat se kódem e-jízdenky. Tato skutečnost je signalizována ikonou (přeškrtnutá tiskárna) u výběru spoje. Dále je tato informace uvedena v e-mailu s e-jízdenkou a v "Podmínkách použití e-jízdenky" na samotné e-jízdence.
Existují 2 způsoby zakoupení e-jízdenky:
Podrobný popis funkce košíku naleznete v odstavci 4.4 Jak funguje košík?
Rezervace je nezávazná, a proto je možnost jejího vyzvednutí a uhrazení na předprodejním místě systému AMSBUS nebo v AMSBus.cz časově omezena. Tento limit (platnost rezervace) určuje dopravce a je uveden v záhlaví konkrétní rezervace a je i součástí e-mailové zprávy o potvrzení rezervace.
Prodej e-jízdenky je obdobou klasického prodeje jízdenky na prodejním místě. Cestující uhradí e-jízdenku on-line platbou platební kartou nebo převodem z účtu pomocí internetbankingu. Tímto nákupem si zajistí nárok na přepravu.
Při nákupu si uživatel kliknutím na tlačítko „Koupit“ vkládá vybrané e-jízdenky do košíku. Maximální povolený počet e-jízdenek v košíku je 6 kusů. E-jízdenky lze z košíku odebrat kliknutím na „Odebrat“.
Každé e-jízdence vložené do košíku běží 12minutový interval, který je zobrazen v záhlaví e-jízdenky (zbývající doba se zobrazí vždy po aktualizaci stránky). Pokud do této doby není zahájena platba košíku kliknutím na tlačítko „Zaplatit“, je daná e-jízdenka z košíku automaticky odebrána. V košíku pak zůstávají případné další e-jízdenky, u nichž interval ještě nevypršel.
V případě, že chcete košík zaplatit, vyberte způsob platby. Po zadání e-mailové adresy pro zaslání e jízdenek (pokud již nejste do systému přihlášeni), potvrzení souhlasu s obchodními podmínkami a po potvrzení nákupu kliknutím na tlačítko „Zaplatit“ budete přesměrováni na příslušnou platební bránu. Jestliže do 12 minut od tohoto okamžiku nebude platba provedena a potvrzena, je obsah košíku automaticky zrušen jako nezaplacený.
Nelze. Systém pouze zprostředkuje prodej nebo rezervaci jízdenky na linky a spoje, které dopravce do systému vloží. Dopravce určuje podmínky prodeje nebo rezervace. Spoje, na které je možno zakoupit e-jízdenku, jsou označeny ikonou (žlutým symbolem sedadla s písmenkem E).
V případě, že dopravce požaduje zobrazení e-jízdenky nebo předložení výtisku e-jízdenky při nástupu, je cestující povinnen takto prokázat nákup platné e-jízdenky. Tato skutečnost je signalizována ikonkou (tiskárna) u výběru spoje. Dále je tato informace uvedena v e-mailu s e-jízdenkou a v "Podmínkách použití e-jízdenky" na samotné e-jízdence. E-jízdenku je třeba vytisknout ve skutečné velikosti na papíru formátu A4. Pokud cestující nezobrazí platnou e-jízdenku nebo nepředloží vytištěnou platnou e-jízdenku, tak řidič má právo vyloučit cestujícího z přepravy.
V případě, že dopravce nepožaduje předložení výtisku e-jízdenky při nástupu, postačí prokázat se kódem e-jízdenky. Tato skutečnost je signalizována ikonou (přeškrtnutá tiskárna) u výběru spoje. Dále je tato informace uvedena v e-mailu s e-jízdenkou a v "Podmínkách použití e-jízdenky" na samotné e-jízdence.
Při odbavení se cestující s e-jízdenkou musí prokázat zobrazenou e-jízdenkou nebo vytištěnou e-jízdenkou ve skutečné velikosti na papíru formátu A4. Výjimkou jsou linky dopravců, kteří nepožadují zobrazení/vytištění e-jízdenky. V tomto případě cestující při odbavení sdělí řidiči kód e-jízdenky. V případě, že dopravce nepožaduje zobrazení e-jízdenky nebo předložení výtisku e-jízdenky při nástupu, je tato skutečnost signalizována ikonkou (přeškrtnutá tiskárna) u výběru spoje. Dále je tato informace uvedena v e-mailu s e-jízdenkou a v "Podmínkách použití e-jízdenky" na samotné e-jízdence.
Vrácení e-jízdenky lze provést pouze přes internet – v prodejním a rezervačním systému AMSBus.cz (nikoliv v prodejních kancelářích systému AMSBUS) na záložce „Vrátit e-jízdenku“. Pro vrácení musíte znát kód e-jízdenky (zkopírovat, případně opsat z e-mailu nebo pdf souboru s e-jízdenkou) a do pole „Text pro potvrzení“ opsat text ze zobrazeného obrázku. Jestliže se e-jízdenka nezobrazí, byl jeden z kódů špatně zadán.
Další možnost vrácení je vybrat e-jízdenku pomocí zobrazení záložky „Moje nákupy“ (pouze po přihlášení registrovaného uživatele). Zde u zvolené e-jízdenky vyberete možnost „Vrátit“.
Upozornění: Jestliže e-jízdenka byla zakoupena bez přihlášení uživatele, nebude v seznamu nákupů zobrazena.
Podmínky pro vracení jsou stanoveny dopravcem. Na jízdence je zobrazena příslušná srážka/doba do odjezdu v hodinách, do kdy lze e-jízdenku s uvedenou srážkou vrátit.
Po odečtení poplatku za vrácení e-jízdenky budou finanční prostředky vráceny na bankovní účet, ze kterého byla platba provedena.
Pokud se v průběhu vrácení zobrazí chyba „Jízdenka je právě zpracovávána, opakujte požadavek později.“, tak zkuste další vrácení nejdříve za 2 minuty, jízdenka je zamknutá.
Ano, možnost výběru (Oba směry, TAM, ZPĚT) naleznete po zadání kódu e-jízdenky k vrácení vlevo ve spodní části okna. Po provedení vrácení jednoho směru zašle systém novou e-jízdenku na ponechanou jednosměrnou cestu na e-mailovou adresu, která byla zadána při nákupu.
V případě, že jste registrovaný uživatel a e-jízdenka byla zakoupena po přihlášení uživatele, je možno e-jízdenku vyhledat, zobrazit soubor ve formátu pdf a případně ho vytisknout. E-jízdenku naleznete po přihlášení v záložce „Moje nákupy“.
V případě, že e-jízdenka byla zakoupena bez registrace, resp. bez přihlášení uživatele, je nutno kontaktovat podporu systému AMSBus.cz přes kontaktní formulář podpory. Zde udejte co nejvíce detailů o nákupu (např. zadanou e-mailovou adresu, datum nákupu, datum odjezdu, odkud, kam atd.).
Jestliže máte pochybnost o provedení platby, můžete platbu zkontrolovat (máte-li možnost) přes internetové bankovnictví na svém účtu anebo můžete požádat o kontrolu platby opět přes kontaktní formulář podpory.
V případě, že platba byla provedena a spojení s platební bránou bylo předčasně ukončeno, může dojít k odečtení platby z Vašeho účtu, ale prodej nemusí být řádně dokončen. Tyto případy jsou monitorovány a pokud k nim dojde, vrací se odeslaná částka zpět na účet uživatele zpravidla následující pracovní den.