4.   Prodej e-jízdenek

4.1 Co je e-jízdenka?

Pod pojmem e-jízdenka se rozumí elektronicky vystavená jízdenka. Pro úhradu e-jízdenky lze vybrat z několika druhů on-line plateb: platební kartou (ta musí mít povoleny platby přes internet) a nebo převodem z účtu pomocí internetbankingu.

Volba způsobu platby je umožněna na závěr, v posledním kroku před samotnou platbou. Po úspěšně provedené úhradě Vám systém zašle e-mailem doklad „e-jízdenka“ ve formátu pdf, který je nutno ve většině případů vytisknout na tiskárně a předložit při odbavení. V případě, že dopravce nepožaduje předložení výtisku e-jízdenky při nástupu, postačí prokázat se kódem e-jízdenky. Tato skutečnost je signalizována ikonou (přeškrtnutá tiskárna) u výběru spoje. Dále je tato informace uvedena v e-mailu s e-jízdenkou a v "Podmínkách použití e-jízdenky" na samotné e-jízdence.

4.2 Jak lze e-jízdenku zakoupit?

Existují 2 způsoby zakoupení e-jízdenky:

  • Přímý nákup
    Na záložce Koupit e-jízdenku zvolte konkrétní linku, požadovaný počet jízdenek (maximálně 6) a případné slevy. Volba sedadla (je-li možná) není povinná. Kliknutím na tlačítko „Koupit“ se jízdenky přesunou do košíku. Zde vložíte e-mail pro zaslání e-jízdenek (pokud již nejste do systému přihlášeni), potvrdíte souhlas s obchodními podmínkami, vyberete způsob platby a kliknete na tlačítko „Zaplatit“.
  • Platba rezervované jízdenky v době platnosti rezervace
    Kliknutím na záložku „Moje rezervace“ (jste-li již přihlášeni do systému) si zobrazíte všechny Vaše rezervace připravené k vyzvednutí, kliknutím na ikonu košík nebo na odkaz Vložit do košíku příslušnou rezervaci vložíte do košíku. Kliknete na záložku „Košík“, zde potvrdíte svůj souhlas s obchodními podmínkami, vyberete způsob platby a kliknete na tlačítko „Zaplatit“.

Podrobný popis funkce košíku naleznete v odstavci 4.4 Jak funguje košík?

4.3 Jak se liší nákup e-jízdenky od rezervace?

Rezervace je nezávazná, a proto je možnost jejího vyzvednutí a uhrazení na předprodejním místě systému AMSBUS nebo v AMSBus.cz časově omezena. Tento limit (platnost rezervace) určuje dopravce a je uveden v záhlaví konkrétní rezervace a je i součástí e-mailové zprávy o potvrzení rezervace.

Prodej e-jízdenky je obdobou klasického prodeje jízdenky na prodejním místě. Cestující uhradí e-jízdenku on-line platbou platební kartou, převodem z účtu pomocí internetbankingu a nebo převodem z konta PaySec. Tímto nákupem si zajistí nárok na přepravu. Proto lze e-jízdenku zakoupit až do 30 minut před odjezdem spoje.

4.4 Jak funguje košík?

Při nákupu si uživatel kliknutím na tlačítko „Koupit“ vkládá vybrané e-jízdenky do košíku. Maximální povolený počet e-jízdenek v košíku je 6 kusů. E-jízdenky lze z košíku odebrat kliknutím na „Odebrat“.

Každé e-jízdence vložené do košíku běží 12minutový interval, který je zobrazen v záhlaví e-jízdenky (zbývající doba se zobrazí vždy po aktualizaci stránky). Pokud do této doby není zahájena platba košíku kliknutím na tlačítko „Zaplatit“, je daná e-jízdenka z košíku automaticky odebrána. V košíku pak zůstávají případné další e-jízdenky, u nichž interval ještě nevypršel.

V případě, že chcete košík zaplatit, vyberte způsob platby. Po zadání e-mailové adresy pro zaslání e jízdenek (pokud již nejste do systému přihlášeni), potvrzení souhlasu s obchodními podmínkami a po potvrzení nákupu kliknutím na tlačítko „Zaplatit“ budete přesměrováni na příslušnou platební bránu. Jestliže do 12 minut od tohoto okamžiku nebude platba provedena a potvrzena, je obsah košíku automaticky zrušen jako nezaplacený.

4.5 Lze zakoupit e-jízdenku na všechny spoje AMSBus.cz?

Nelze. Systém pouze zprostředkuje prodej nebo rezervaci jízdenky na linky a spoje, které dopravce do systému vloží. Dopravce určuje podmínky prodeje nebo rezervace. Spoje, na které je možno zakoupit e-jízdenku, jsou označeny ikonou (žlutým symbolem sedadla s písmenkem E).

4.6 Tisk e-jízdenky

V případě, že dopravce požaduje předložení výtisku e-jízdenky při nástupu, je tisk e-jízdenky povinný. Tato skutečnost je signalizována ikonkou (tiskárna) u výběru spoje. Dále je tato informace uvedena v e-mailu s e-jízdenkou a v "Podmínkách použití e-jízdenky" na samotné e-jízdence. Cestujícího bez vytištěné e-jízdenky ve skutečné velikosti na papíru formátu A4 má řidič právo vyloučit z přepravy.

V případě, že dopravce nepožaduje předložení výtisku e-jízdenky při nástupu, postačí prokázat se kódem e-jízdenky. Tato skutečnost je signalizována ikonou (přeškrtnutá tiskárna) u výběru spoje. Dále je tato informace uvedena v e-mailu s e-jízdenkou a v "Podmínkách použití e-jízdenky" na samotné e-jízdence.

4.7 Odbavení s e-jízdenkou

Při odbavení se cestující s e-jízdenkou musí prokázat vytištěnou e-jízdenkou ve skutečné velikosti na papíru formátu A4. Výjimkou jsou linky dopravců, kteří nepožadují vytištění e-jízdenky. V tomto případě cestující při odbavení sdělí řidiči kód jízdenky. V případě, že dopravce nepožaduje předložení výtisku e-jízdenky při nástupu, je tato skutečnost signalizována ikonkou (přeškrtnutá tiskárna) u výběru spoje. Dále je tato informace uvedena v e-mailu s e-jízdenkou a v "Podmínkách použití e-jízdenky" na samotné e-jízdence.

4.8 Jak lze e-jízdenku vrátit?

Vrácení e-jízdenky lze provést pouze přes internet – v prodejním a rezervačním systému AMSBus.cz (nikoliv v prodejních kancelářích systému AMSBUS) na záložce „Vrátit e-jízdenku“. Pro vrácení musíte znát kód e-jízdenky (zkopírovat, případně opsat z e-mailu nebo pdf souboru s e-jízdenkou) a do pole „Text pro potvrzení“ opsat text ze zobrazeného obrázku. Jestliže se e-jízdenka nezobrazí, byl jeden z kódů špatně zadán.

Další možnost vrácení je vybrat e-jízdenku pomocí zobrazení záložky „Moje nákupy“ (pouze po přihlášení registrovaného uživatele). Zde u zvolené e-jízdenky vyberete možnost „Vrátit“.

Upozornění: Jestliže e-jízdenka byla zakoupena bez přihlášení uživatele, nebude v seznamu nákupů zobrazena.

Podmínky pro vracení jsou stanoveny dopravcem. Na jízdence je zobrazena příslušná srážka/doba do odjezdu v hodinách, do kdy lze e-jízdenku s uvedenou srážkou vrátit.

Po odečtení poplatku za vrácení e-jízdenky budou finanční prostředky vráceny na bankovní účet, ze kterého byla platba provedena.

Pokud se v průběhu vrácení zobrazí chyba „Jízdenka je právě zpracovávána, opakujte požadavek později.“, tak zkuste další vrácení nejdříve za 2 minuty, jízdenka je zamknutá.

4.9 Lze vrátit jen část obousměrné e-jízdenky?

Ano, možnost výběru (Oba směry, TAM, ZPĚT) naleznete po zadání kódu e-jízdenky k vrácení vlevo ve spodní části okna. Po provedení vrácení jednoho směru zašle systém novou e-jízdenku na ponechanou jednosměrnou cestu na e-mailovou adresu, která byla zadána při nákupu.

4.10 Co se stane, když zaplatím a e-jízdenku e-mailem nedostanu?

V případě, že jste registrovaný uživatel a e-jízdenka byla zakoupena po přihlášení uživatele, je možno e-jízdenku vyhledat, zobrazit soubor ve formátu pdf a případně ho vytisknout. E-jízdenku naleznete po přihlášení v záložce „Moje nákupy“.

V případě, že e-jízdenka byla zakoupena bez registrace, resp. bez přihlášení uživatele, je nutno kontaktovat podporu systému AMSBus.cz přes kontaktní formulář podpory. Zde udejte co nejvíce detailů o nákupu (např. zadanou e-mailovou adresu, datum nákupu, datum odjezdu, odkud, kam atd.).

Jestliže máte pochybnost o provedení platby, můžete platbu zkontrolovat (máte-li možnost) přes internetové bankovnictví na svém účtu anebo můžete požádat o kontrolu platby opět přes kontaktní formulář podpory.

V případě, že platba byla provedena a spojení s platební bránou bylo předčasně ukončeno, může dojít k odečtení platby z Vašeho účtu, ale prodej nemusí být řádně dokončen. Tyto případy jsou monitorovány a pokud k nim dojde, vrací se odeslaná částka zpět na účet uživatele zpravidla následující pracovní den.

Nápověda

  1. Principy AMSBus.cz
  2. Zadání a změny uživatelského profilu a hesla
  3. Rezervace jízdenek
  4. Prodej e-jízdenek
  5. Ochrana platby, problémy s platební kartou
  6. Nejčastěji kladené dotazy
  7. O nás